Khamis, 19 November 2015

PENAWAR SEMULA JADI YANG SEJATI


Assalamualaikum... !

MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MENGUBATI




KENCING MANIS ATAU DIABETES – PENYAKIT YANG MEMBAWA MAUT
Tuan-tuan mengenali tanda-tanda yang tuan adalah pengidap Kencing Manis?
Tanda-tanda seseorang itu mempunyai kencing manis:
1. Kerap kencing terutama waktu malam
2. Sering dahaga dan banyak minum air terutama air manis
3. Mudah lapar dan banyak makan
4. Mudah penat dan sering mengantuk
5. Selalu sakit kepala dan rasa loya
6. Pergerakan tubuh badan terganggu
7. Berat badan menurun pada kadar yang cepat
8. Kebas atau gatal-gatal di kaki dan tangan.


Namun begitu usahlah saudara/anda risau, inn sya Allah, kerana junjungan besar, Nabi Muhammad SAW telah bersabda yang bermaksud :
Nabi s.a.w bersabda:
“Berubatlah , sesungguhnya Allah Azza Wajalla tidak meletakkan (kepada manusia) sesuatu penyakit melainkan diturunkan untuknya (penyakit tersebut) penawar kecuali satu penyakit (tiada ubat baginya). Lalu para sahabat bertanya apakah dia? ( penyakit yang tiada ubat itu ya Rasulullah) lalu Rasulullah menjawab, Tua(mati)”
Hadis yang diriwayatkan oleh Aisyah ra. Beliau pernah mendengar Rasulullah bersabda: “Sesungguhnya Al- Habbatus Sauda’ boleh menyembuh segala penyalit kecuali Al-Sam”. Aku bertanya “Apakah Al-Sam itu?. Baginda menjawab, ” Al-Sam itu ialah maut”. (Riwayat Bukhari)

Pernahkah saudara/anda mendengar pohon / pokok batang woli atau sesetengah tempat memanggilnya pata woli. Batang pokok ini boleh dijadikan ubat untuk mencegah penyakit kencing manis, ingat! Ianya mencegah bukan mengubati. Batang pokok ini jika dimakan begitu saja (mentah – hidup) rasanya amat pahit dan silap-silap seseorang itu boleh termuntah kerana tidak tahan dengan rasa pahit yang teramat sangat itu.
Pernahkah saudara/anda mendengar ada pesakit yang dimasukkan ke wad untuk di potong kakinya kerana menghidap kencing manis? Sudah tentu pernah mendengarnya, kan?
Disini ada satu kisah benar, seorang pakcik, pesara tentera, kakinya nyaris-nyaris hendak dipotong selepas doktor mengesahkan bahawa bahagian kakinya yang dijangkiti kuman itu sudah tiada harapan. Cuma tunggu masa sahaja untuk masuk wad bedah.
Jadi pakcik ini bersama isteri dan keluarga mulai risau, namun mereka tidak putus asa, berusaha dan terus berusaha,disamping menunggu tarikh yang pihak hospital janjikan, mereka iaitu keluarga pakcik ini terus mencari penawar untuk penyakit tersebut, segala yang pahit pakcik ini makan, termasuklah pokok batang woli, setiap hari dia makan sejengkal hingga habis , pak cik ini makan mentah-mentah. Pahit yang diterima usahlah ditanya, tapi mana mahu antara kehilangan kaki dengan rasa pahit? Allah sahaja yang tahu.
Beberapa hari sebelum tiba pada tarikh pembedahan yang dijanjikan, doktor sekali lagi membuat pemeriksaan keatas keadaan kaki pak cik ini, doktor amat terkejut diatas perkembangan yang baik itu. Keadaan sudah beransur pulih, lebih baik dari hari yang doktor buat keputusan untuk memotong kakinya dahulu.
Beliau menjelaskan bahawa beliau makan pokok batang woli dan juga semua jenis pokok yang pahit, bila doktor bertanyakan apakah ubat yang dimakan hingga kakinya sudah baik!. Pihak doktor membuat keputusan habawa pembedahan tidak perlu dilakukan. Dengan izin Allah , Pak Cik sembuh dari sakit kaki beliau yang membusuk dan doktor sudahpun membuat keputusan untuk memotong bahagian yang membusuk itu. Namun usaha dan takdir Allah adalah sebaliknya, kesakitan yang ditanggung selama ini sehingga kepada bomoh pun pak cik pergi untuk berubat, akhirnya Allah sembuhkan hanya dengan usaha, tawakal dan ikhtiar, ikhtiarnya ialah dengan pokok batang woli. Allhamdulillah!

Tapi mampukah saudara/anda memakan pokok/batang woli yang pahit teramat sangat itu? Rasanya saudara/anda tidak mampu untuk merasainya walaupun sekadar dilidah sahaja apatah lagi untuk mengunyahnya begitu saja, kerana rasanya yang amat pahit!
Habis tu macam mana untuk saudara/anda kekal sihat dengan bebas memakan makanan kegemaran anda seperti biasa? 


JAGAN RISAU
Kami di Usaha Bonda telah menemui jalan mudah, tradisional, tanpa bahan kimia, saudara/anda boleh berterusan memakan makanan kegemaran saudara/anda tanpa berhenti tetapi dengan syarat saudara mesti mengambil kapsul Penawar Sejati – Batewoli. Saudara/anda boleh realisasikan kesihatan dengan hanya mengambil 3 biji sekali makan:
3 biji(pagi)sebelum makan, 3 biji (petang) sebelum makan, dan 3 biji (malam) sebelum makan.
Inn sya Allah kandungan gula dalam darah saudara/anda akan seimbang dan saudara akan kekal sihat . Dengan izin Allah jua. Aminn
CARA-CARA TEMPAHAN/PEMBELIAN:
HUBUNGI KAMI MELALUI SMS ATAU TELEFON, NYATAKAN NAMA ANDA, ALAMAT UNTUK POS BARANG PESANAN (PENAWAR SEJATI - BATEWOLI).
Facebook: https://www.facebook.com/UsahaBonda


HARGA UNTUK SATU BOTOL IALAH: RM25.00 (TERMASUK BELANJA PENGEPOSAN)
[Kalau beli bundle harga lain]


No tel untuk dihubungi:
0199152639

No Akaun CIMB : 03010000669204






Tiada ulasan:

iklan

glitter text